ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΥΜΝΟΣ: Dilaz Hellas Dilaz Hellas :GREEK ANTHEM

Σάββατο 10 Μαΐου 2008

ΤΟ ΙΕΡΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΠΡΟΝΑΙΑΣ

Φώτο 01:
Η Θόλος του Ιερού της Αθηνάς Προναίας


ΤΟ ΙΕΡΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΠΡΟΝΑΙΑΣ

Οι αρχαίοι επισκέπτες του Ιερού χώρου των Δελφών είτε από την κοιλάδα του Πλείστου ανέβαιναν, είτε από την Ανατολή ερχόταν θα συναντούσαν πρώτα το Ιερό της Αθηνάς Προναίας, πριν από το ναό του Απόλλωνα.

Γι’ αυτό και ονομάστηκε έτσι το Ιερό αυτό «ΙΕΡΟ ΑΘΗΝΑΣ ΠΡΟΝΑΙΑΣ» δηλαδή προ του ναού (του Απόλλωνα). Ακόμα και ο Παυσανίας στο Χ βιβλίο της συγγραφής του «Ελλάδος Περιήγησης», τα Φωκικά αρχίζει την περιγραφή των Δελφών από αυτό εδώ το Ιερό.

Το «ΙΕΡΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΠΡΟΝΑΙΑΣ».

Το παραδοσιακό όνομα του τόπου είναι Μαρμαρία, εξαιτίας των αρχαίων μαρμάρινων λειψάνων. Είναι μια απότομη κατηφοριά, που διαμορφώθηκε σε άνδηρα κατά την αρχαιότητα.

Η περίφημη Θόλος με τις τρεις αναστηλωμένες κολώνες του, δεσπόζει τώρα στον ερειπιώνα της Μαρμαρίας, αλλά και κατά την αρχαιότητα ξεχώριζε απ’ όλα τ’ άλλα. Κτήρια όχι μόνο για την ιδιόρρυθμη αρχιτεκτονική των κυκλικών κτιρίων, αλλά και για το υψηλό επίπεδο τέχνης.

Χρονολογείται στη δεκαετία 390-380 π.Χ., μερικά χρόνια πριν από το μεγάλο σεισμό. Η Θόλος των Δελφών έχει διάμετρο 13,50 μέτρα και είναι κτισμένη γενικά από πεντελικό μάρμαρο πάνω σε κρηπίδα με τρεις βαθμίδες. Είκοσι δωρικοί κιόνες εξωτερικά στήριζαν το θριγκό και την χαμηλότερη στέγη της κυκλικής στοάς.

Οι μετώπες ήταν στολισμένες με ανάγλυφες παραστάσεις Αμαζονομαχίας και Κενταυρομαχίας. Μία άλλη σειρά μικρότερων μετόπων στόλιζε εξωτερικά τον τοίχο της στοάς ψηλά. Αυτές εικόνιζαν τους άθλους του Θησέα και του Ηρακλή.

Η είσοδος στο κυκλικό σηκό ήταν από την νότια πλευρά, ενώ το δάπεδο ήταν με ελευσίνιο λίθο. Γύρω από τον τείχο του σηκού και από μέσα ακουμπούσαν δέκα κορινθιακοί ημικιόνες. Η κωνική στέγη είχε μαρμάρινα κεραμίδια και ακρωτήρια.

Τον προορισμό της Θόλου δεν τον ξέρουμε έως και σήμερα, και δυστυχώς ούτε ο Παυσανίας αναφέρει το θαυμάσιο αρχιτεκτόνημα. Υποτίθεται ότι είναι λατρευτικό κτίριο για την λατρεία χθόνιας θεότητας, όπως τα όμοια κυκλικά κτήρια της Επιδαύρου, της Ολυμπίας, τα Αθηναϊκής Αγοράς κ.α.

Πηγή: ΜΑΝΤΕΙΟ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ - ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ

©+® Dilaz 2008

Πέμπτη 8 Μαΐου 2008

ΤΟ ΜΑΝΤΕΙΟ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ - ΠΥΘΙΑ - ΧΡΗΣΜΟΙ

Φώτο 01:
Ο Ιερός χώρος των Δελφών

Φώτο 02:
Η Πυθία καθισμένη στον Ιερό Τρίποδα
~ * ~ * ~ * ~

The sanctuary of Apollo at Delphi extends over a series of terraces in the foothills of Mount Parnassos, between two enormous rocks, called the Phaidriades.

For many centuries this was the religious and spiritual centre of the ancient Greek world. According to trdition, Delphi was the geographical centre of the world, the “omphalos” (navel), the meeting point of two eagles dispatched by Zeus from the ends of the universe to find the centre of the world.


Το ιερό του Απόλλωνα στους Δελφούς απλώνεται σε αλλεπάλληλα επίπεδα στις υπόρειες του Παρνασσού, ανάμεσα σε δύο θεόρατους βράχους, τις Φαιδριάδες.

Σύμφωνα με την παράδοση οι Δελφοί ήταν το γεωγραφικό κέντρο της γης, «ο ομφαλός», που συναντήθηκαν οι δύο αετοί που έστειλε ο Δίας από τα ακρότατα σημεία του σύμπαντος για να βρει το κέντρο του κόσμου.

ΜΑΝΤΕΙΟ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ

Το Μαντείο των Δελφών χρωστούσε τη φήμη του σ’ ένα άλλο ξεχωριστό είδος μαντικής. Ο ίδιος ο Θεός Απόλλωνας μιλούσε με το στόμα της Πυθίας!
Στην αρχή το Μαντείο έδινε χρησμούς μόνο μία φορά το χρόνο, την ημέρα που γιορτάζονταν τα γενέθλια του Απόλλωνα και ήταν ημέρα πανηγυριού. Αυτή η μέρα ήταν η έβδομη του μηνός Βυσίου (Φεβρουάριος – Μάρτιος). Όμως από τον 6ο αιώνα π.Χ. και καθώς η πελατεία μεγάλωνε, το Μαντείο χρησιμοποιούσε την έβδομη ημέρα για να δίνει χρησμούς όλων των μηνών, εκτός από τους τρεις χειμερινούς μήνες. Και αυτό γιατί το χειμώνα ο Απόλλωνας έφευγε στους Υπερβόρειους και άφηνε το Ιερό στην εξουσία του Διόνυσου.
Ο Θεός του Φωτός παραχωρούσε το Ιερό στο Θεό του κρασιού και του γλεντιού, που είχε και αυτός τον ναό του πλάι στο ναό του Απόλλωνα.

Η ΠΥΘΙΑ

Η Πυθία τώρα ήταν γυναίκα προχωρημένης ηλικίας και πάνω από 50 χρονών. Από την στιγμή που αναλάμβανε καθήκοντα στην υπηρεσία του Θεού εγκατέλειπε σύζυγο και παιδιά. Μετακινούνταν στο ορισμένο για την Πυθία οίκημα μέσα στο τέμενος για να είναι αμίαντη, φορούσε πάντα άσπρα, και ακολουθούσε στην ζωή της ορισμένους ιερούς κανόνες.
Αρχικά η Πυθία ήταν μία, αλλά καθώς μεγάλωνε η φήμη του Μαντείου καθώς και η πελατεία, οι Πυθίες έγιναν τρεις και δεν ήταν ανάγκη να ήταν από καλή οικογένεια και μορφωμένη.

ΟΙ ΧΡΗΣΜΟΙ

Πόλεις που είχαν έναν Πρόξενο στους Δελφούς, μπορούσαν να συμβουλευτούν το Μαντείο οποιαδήποτε ημέρα, αν βέβαια δεν είχε αντίρρηση ο Θεός. Για να «καλοπιάσουν» τον Θεό να δώσει χρησμό ένας τράγος έπρεπε να θυσιαστεί, αλλά πριν θυσιαστεί ο τράγος προηγουμένως καταχύνονταν με κρύο νερό. Αν αυτός τώρα αναρριγούσε και τιναζόταν από κεφαλής μέχρι ποδών, αυτό σήμαινε ότι ο Θεός Απόλλωνας δεν είχε αντίρρηση να δώσει χρησμό.

Όποιος ζητούσε χρησμό, πρώτα πλήρωνε τον πέλανο και έφερνε τα ζώα για τις προκαταρκτικές θυσίες και την ιερή τράπεζα. Στην συνέχεια ακολουθούσε κλήρωση για να πάρουν όσοι ζητούσαν χρησμό σειρά προτεραιότητας. Το πρωί της ημέρας για μαντεία η Πυθία από τα ξημερώματα πήγαινε στην Κασταλία πηγή για να καθαρθεί. Θα έπινε νερό από την άλλη ιερή πηγή την Κασσοτίδα και μασούσε φύλλα δάφνης.

Ένας Προφήτης και μερικοί όσιοι Δελφιώτες, αφού πλένοταν όλοι στην ιερά πηγή της Κασταλίας οδηγούσαν τελετουργικά την Πυθία στο άδυτο του ναού. «Άδυτο» ορίζεται το μαντείο ή αλλιώς το τελεστήριον.
Εκεί βρισκόταν ο ιερός τρίποδας, ο θρόνος υποτίθεται του Απόλλωνα. Πάνω του καθόταν η Πυθία και έτσι μ’ αυτόν τον τρόπο έπαιρνε την θέση του Θεού. Ο τρίποδας ήταν πάνω στο στόμιο του χάσματος, όπου και ο «ομφαλός». Εκεί βρισκόταν και ο τάφος του Διόνυσου καθώς και ένα χρυσό άγαλμα του Θεού Απόλλωνα.

Στο σημείο εκείνο το «Άδυτο» δηλαδή, θα οδηγούνταν επίσης, με μία ιεροτελεστία, και ο ερωτών. Και θα τοποθετούνταν έτσι στην ειδική θέση χωρίς όμως να μπορεί να έχει την δυνατότητα να βλέπει την Πυθία, αφού τον χώριζε από αυτή ένα παραπέτασμα. Στο μεταξύ οι ιερείς έχουν ετοιμάσει την θυσία και έχουν ανάψει την πυρά στον μεγάλο βωμό. Οι δε απεσταλμένοι των πόλεων και οι ιδιώτες ήταν συγκεντρωμένοι με δέος και σεβασμό έξω από τον ναό, γύρω από τον βωμό και περίμεναν την σειρά τους.

Πρώτοι θα έπαιρναν χρησμό οι Δελφοί, μετέπειτα όσοι είχαν το προνόμιο της προμαντείας και έπειτα οι υπόλοιποι αναλόγως την σειρά που είχαν κληρωθεί νωρίτερα.

Οι ερωτώντες τώρα διατύπωναν την ερώτηση γραπτώς ή προφορικώς σ’ έναν από τους Προφήτες, και ο τελευταίος διαβίβαζε την ερώτηση στην Πυθία. Εκείνη, τώρα αθέατη απ’ όλους, υπνωτισμένη από το μάσημα των φύλλων της δάφνης, τους καπνούς και τα λιβάνια, έδινε την απάντηση με λέξεις ασυνάρτητες και κραυγές. Την ερμηνεία των λόγων της Πυθίας διατύπωνε ο Προφήτης σε εξάμετρους στίχους και την γραπτή αυτή απάντηση έπαιρνε μαζί του ο ερωτών.

Η απάντηση ήταν λοξή και διφορούμενη, την οποία όμως οι πιστοί την ερμήνευαν με τον τρόπο που τους άρεσε, και μόνον αν το μέλλον ερχόταν αντίθετο έβλεπε κανείς την σωστή ερμηνεία του χρησμού.

Έτσι λοιπόν δικαιολογείται το επίθετο «ΛΟΞΙΑΣ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ».

Το πιο γνωστό παράδειγμα τέτοιου αμφιβόλου χρησμού είναι η απάντηση του Μαντείου στον βασιλιά των Λυδών Κροίσο.

Είχε λοιπόν ρωτήσει: «Θα κερδίσω αν πολεμήσω τους Πέρσες;»
(Σημείωση: Ανάμεσα στα δύο βασίλεια βρισκόταν ο ποταμός Άλυς).
Το Μαντείο τότε του απάντησε: «Αν ο Κροίσος διαβεί τον Άλυ, θα καταστρέψει ένα μεγάλο κράτος.»

Ο Κροίσος τότε ερμήνευσε τον χρησμό όπως εκείνος ήθελε και του άρεσε, και έκανε τον πόλεμο εναντίον των Περσών. Το αποτέλεσμα ήταν να νικηθεί και να καταστραφεί. Τότε όλοι κατάλαβαν ότι το Μαντείο εννοούσε πως ο Κροίσος, περνώντας τον Άλυ ποταμό, δηλαδή κηρύσσοντας τον πόλεμο κατά των Περσών, θα καταστρέψει το δικό του κράτος και όχι το κράτος των αντιπάλων. Και έτσι έδωσαν πάλι δίκιο στο Μαντείο των Δελφών.

Πηγή: ΜΑΝΤΕΙΟ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ - ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ

~ * ~ * ~ * ~
Δείτε και ένα βίντεο σχετικό με το Μαντείο των Δελφών, την Πυθία και τους Χρησμούς, από το Discovery Channel. Πραγματικά αξίζει!

Για να το δείτε πατήστε στον παρακάτω Τίτλο - Link:

©+®
Dilaz 2008

Κυριακή 4 Μαΐου 2008

ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Φώτο 01:
Ο Παρθενώνας

Φώτο 02:
Εσωτερική άποψη του Παρθενώνα

~ * ~ * ~
ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ:
ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΡΓΟ ΕΛΛΗΝΩΝ


Χιλιάδες άνθρωποι εργάστηκαν για πάρα πολλά χρόνια για να γίνει πραγματικότητα ο Παρθενώνας και τα αριστοτεχνικά αγάλματά του.

Πολλά καράβια έφταναν στο λιμάνι του Πειραιά και ξεφόρτωναν ξυλεία από τα δάση της Θράκης και του Λιβάνου, όπως επίσης και χρυσό. Και από την Αίγυπτο ελεφαντόδοντο.
Καθώς επίσης και από την κοντινή στην Αθήνα περιοχή της Πεντέλης το ολοκάθαρο και πολύτιμο μάρμαρό της, που είναι πολύφημο μέχρι και τις μέρες μας.

Τα σχέδια της Ακρόπολης τα έκανε ο Ικτίνος και ο Καλλικράτης, ο οποίος ήταν σπουδαίος και μεγάλος αρχιτέκτονας της εποχής του, είχε την επίβλεψη των έργων.
Τα δε αγάλματα που θα στόλιζαν τον ναό τ' ανέλαβε ο πιο ξακουστός γλύπτης της Αθήνας ο περίφημος και μοναδικός Φειδίας.
Βοηθοί του Φειδία ήταν ο αδερφός του Πάναινις, ο οποίος ήταν και καταπληκτικός ζωγράφος καθώς και ο Κολώτης που ήταν από την μεριά του ειδικός στο να δουλεύει το χρυσάφι και το ελεφαντόδοτο.

Πρώτος απ' όλους τους Ναούς χτίστηκε ο Παρθενώνας, ο οποίος στην αρχή ονομαζόταν "Μέγας Ναός". Το όνομα "ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ" το πήρε πολύ αργότερα από ένα θάλαμο του ναού, που ονομαζόταν "Παρθενών", επειδή εκεί συγκεντρωνόταν οι παρθένες που υπηρετούσαν τη Θεά Αθηνά.

Εκτός από το υπερυψωμένο δάπεδο του ναού που χτίστηκε χρησιμοποιώντας πωρόλιθους, ο υπόλοιπος ναός χτίστηκε εξ' ολοκλήρου με Πεντελικό μάρμαρο.
Για την δε ανέγερση του ναού χρειάστηκαν εργασίες 9 χρόνων. Τα επίσημα εγκαίνια του έγιναν το 439 π.Χ. στην γιορτή των Μαγάλων Παναθήναιων. Όμως το στόλισμα του ναού με τα αγάλματα του Φειδία, στη ζωοφόρο και στις μετόπες, συνεχιζόταν και τελείωσε το 432 π.Χ.
Συνολικά δηλαδή για να τελειώσει η ανέγερση του ναού και το στόλισμά του χρειάστηκαν 15 ολόκληρα χρόνια σκληρής δουλειάς και εργασίας.

Ο ναός ήταν περίπτερος, με δύο σειρές κολώνες, μήκους 70 μέτρων και πλάτους 31 μέτρων. Δωρικού ρυθμού, με αρκετά στοιχεία Ιωνικού ρυθμού.
Αυτή η σύνθεση των δύο αρχιτεκτονικών στοιχείων, έκανε το πελώριο οικοδόμημα πιο ανάλαφρο.

Σήμερα ο Παρθενώνας θεωρείται και είναι
το μεγαλύτερο αρχιτεκτονικό μνημείο πολιτισμού του σημερινού κόσμου.

© + ® Dilaz 2008

Δευτέρα 14 Απριλίου 2008

ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΤΩΝ Η.Π.Α. κου ΗΕNRY KISSINGER

Φώτο 01:
Ο πρώην ΥΠ.ΕΞ. των Η.Π.Α.
Henry Kissinger

ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΤΩΝ Η.Π.ΑΜΕΡΙΚΗΣ
Κου ΗΕNRY KISSINGER

«Ο ελληνικός λαός είναι δυσκολοκυβέρνητος και γι' αυτό πρέπει να τον πλήξουμε βαθιά στις πολιτισμικές του ρίζες. Τότε ίσως συνετισθεί.
Εννοώ, δηλαδή, να πλήξουμε τη γλώσσα, τη θρησκεία, τα πνευματικά και ιστορικά αποθέματα, ώστε να εξουδετερώσουμε κάθε δυνατότητά του να αναπτυχθεί, να διακριθεί, να επικρατήσει, για να μη μας παρενοχλεί στα Βαλκάνια, να μη μας παρενοχλεί στην Ανατολική Μεσόγειο, στη Μέση Ανατολή, σε όλη αυτή τη νευραλγική περιοχή μεγάλης στρατηγικής σημασίας για μας, για την πολιτική των ΗΠΑ».

Η δήλωση-ομολογία ανήκει στον πρώην Υπουργό Εξωτερικών των Η.Π.Α. την περίοδο της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο Henry Kissinger.
Τα πιο πάνω ανέφερε το 1994 προς κορυφαίους του πολιτικού κόσμου και δημοσιεύθηκαν στις 12.2.1997 από την «Turkish Daily News».

~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~
Αισχύλος:
Γιατί μόνο εμείς, (οι Έλληνες) αντίθετα από τους Βαρβάρους,
δεν μετράμε ποτέ το πλήθος του εχθρού στην μάχη.

Δεν ρωτάμε πόσοι είναι, αλλά πού είναι....

©+® Dilaz 2008


Κυριακή 13 Απριλίου 2008

Η ΔΙΑΤΑΓΗ ΤΟΥ ΝΟΥΡΕΝΤΙΝ ΠΑΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

Φώτο 01:
Η Διαταγή του ΝΟΥΡΕΝΤΙΝ ΠΑΣΑ
για την εξόντωση των Ελλήνων της Σμύρνης

Φώτο 02:
Ο Νουρεντίν Μπέης με τον Μουσταφά Κεμάλ

~ * ~ * ~ * ~

ΤΑ ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΑ
ΤΟΥ ΝΟΥΡΕΝΤΙΝ ΠΑΣΑ
ΠΡΟΣ ΤΗ ΧΩΡΟΦΥΛΑΚΗ ΑΪΔΙΝΙΟΥ

Συντάκτης του ο Βαλής της Σμύρνης Νουρεντίν Πασάς, ο οποίος το Μάρτιο του 1919, και μετά τη συντριβή της Τουρκίας ίδρυσε στη Σμύρνη τον Σύνδεσμο των Εφέδρων Τούρκων Αξιωματικών, και εξέδωσε τις παρακάτω μυστικές διαταγές για μαζικές σφαγές του ελληνικού πληθυσμού.
Ιδού λοιπόν και η μετάφρασή τους στην ελληνική:

Τα εμπιστευτικά έγγραφα του Νουρεντίν πασά προς τη Χωροφυλακή Αΐδινίου.

1ο. ΕΓΓΡΑΦΟ
"Ο Διοικητής του Κεντρικού λόχου της Χωροφυλακής μοίραρχος Μεχμέτ Αρίφ....
......Εφιστώ την προσοχήν σας επί τών εξής:
Γνωστή τυγχάνει η άτιμος συμπεριφορά, ήν επ εσχάτων επιδεικνύουσιν απέναντι των Μουσουλμάνων οι Έλληνες. Είμαι πρόθυμος να εργασθώ μεθ υμών πρός εξόντωσιν του χαμερπούς τούτου Έθνους.
Λαμβάνω ήδη πρός τούτο τα δέοντα μέτρα. Πρωτίστως διατηρώ εις τα πέριξ της πόλεως και τα όρη ενόπλους πολλούς εκ τών γνωστών ληστανταρτών. Εις αυτούς διένειμα ημερομίσθια και όπλα. Ούτοι εν συνεννοήσει θέλουσιν ενεργήσει αποφασιστικώς. Μυήσατε συναδέλφους.
Προκειμένη επιχείρησις πληρώσει βαλάντια. Ουδείς κίνδυνος δι ημάς. Ο θάνατος μόνον δια τους άτιμους Έλληνας.
Είς πρώτον νεύμα σπεύσατε αμέσως εξοντώσητε τους περί υμάς.
Κατά των γυναικών αυτών πράξατε ό,τι βούλεσθε. Περιφρονήσατε τιμήν. Νύν η στιγμή της εκδικήσεως. Εμπρός παιδιά!"


2ο. ΕΓΓΡΑΦΟ
"Κατά περιελθούσαν μοι έγγραφον διαταγήν διοικήσεως κεντρικού λόχου Χωροφυλακής., επειδή κατ αυτάς ενδέχεται οι Έλληνες εκδηλώσωσιν επί μάλλον φρονήματα αυτών, συνεπεία παρούσης καταστάσεως πραγμάτων, η Πατρίς εντέλλεται, ίνα πάς στρατιώτης εις το ελάχιστον τοιούτον κίνημα εκτελέση αμέσως το είς αυτόν ανατεθειμένον καθήκον του κατά παντός ξένου.
Επομένως, μη φεισθήτε και τελευταίας υμών πνοής υπέρ Πατρίδος. Έχετε υπ όψιν καθήκον σας. Έκαστος στρατιώτης οφείλει να φονεύσει 4 - 5 Έλληνας.
Εκτός δε του ότι έχω να κοινοποιήσω εγγράφως την παρούσαν διαταγήν συμφώνως πρός έγγραφον εντολήν της διοικήσεως του Κεντρικού λόχου χωροφυλακής και απαντήσω αυτώ περί του πρακτέου επί του προκειμένου, έχω και εξ ιδίων να συστήσω, ίνα έκαστος στρατιώτης επιτελέση ανωτέρω υποχρέωσιν αυτού."

Ο Διοικητής της Κεντρικής Μοίρας Χωροφυλακής Αιδινίου.

~ * ~ * ~ * ~

Τα έγγραφα αυτά, μέσω ενός Τούρκου αξιωματικού, γιουγκοσλαβικής καταγωγής, πέρασαν στα χέρια των Ελλήνων προκρίτων της Σμύρνης, οι οποίοι τα προώθησαν στην κυβέρνηση Βενιζέλου, ο οποίος τα απέστειλε στο Παρίσι.
Απετέλεσε την αιτιολογική βάση για την κατάληψη της περιοχής Σμύρνης από τον Ελληνικό Στρατό για την προστασία του χριστιαντικού πληθυσμού από τις μαζικές σφαγές που προετοίμαζαν οι Τούρκοι.

©+® Dilaz 2008