Παρασκευή, 21 Αυγούστου 2009

ΦΩΝΗ ΑΓΩΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

"ΕΠΑΓΡΥΠΝΗΣΗ !!!"
ΦΩΝΗ ΑΓΩΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

από τον Μητροπολίτη Κονίτσης κ. Ανδρέα
κατά την Αγρυπνία στην Ι. Μονή Μολυβδοσκεπάστου.


Ο Αύγουστος ονομάστηκε Μήνας της Παναγίας μας. Και δικαιολογημένα, αφού κατ’ αυτόν τιμούμε εμείς οι Ορθόδοξοι τη Μεγάλη αλλά και Μοναδική Μητέρας μας, την Παναγία. Ο εορτασμός της φθάνει σ’ όλα τα πέρατα της οικουμένης. Ποικίλει όμως κατά τόπο. Στην ακριτική Επαρχία της Κονίτσης η εορτή της έχει πέραν του θρησκευτικού και εθνικό χαρακτήρα. Με την συμμετοχή εκατοντάδων πιστών και προσκυνητών τελέσθηκε ολονύκτιος Αγρυπνία (από τις 9 το βράδυ έως τις 5 το πρωί) στην παλαίφατη, πανάρχαια όσο και ιστορική Μονή της Παναγίας της Μολυβδοσκεπάστου, που βρίσκεται σε σημείο αναπνοής από τα σύνορα με την Αλβανία. Η Αγρυπνία αυτή καθιερώθηκε το 1969 από τον αείμνηστο Μητροπολίτη Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης κυρό ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟ και συνεχίζεται. Μια αγρυπνία προσευχής αφιερωμένη στο Βορειοηπειρωτικό αλλά και εν γένει σ’ όλα τα ανοιχτά εθνικά θέματα, ώστε διά πρεσβειών της Υπεραγίας Θεοτόκου να βρουν αίσια λύση και ευώδοση θετική. 15 χρόνια από την οσιακή κοίμηση του Σεβαστιανού συνεχίζεται να τελείται η Ἱερά Αγρυπνία. Εν τούτοις τον αισθανόμαστε ανάμεσά μας, αφού το σώμα του αναπαύεται εντός του περιβόλου της Ιεράς Μονής και το πνεύμα του συνεορτάζει κι αυτό μαζί μας νοιώθοντας μυστικά την παρουσία του και τις ευλογίες του.

Ο Μητροπολίτης κ. ΑΝΔΡΕΑΣ, διάδοχος και στενός συνεργάτης του αοιδίμου ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΥ, ξεκίνησε την Αγρυπνία με «Τρισάγιο» στον Τάφο του μακαριστού. Ψιλοέβρεχε. Η ανησυχία για την έκβαση της ολονυκτίας αυξήθηκε, αφού όλη η ακολουθία τελείται υπαίθρια. Με το τέλος του «Τρισαγίου» και την άνοδο του Μητροπολίτου στον Αρχιερατικό Θρόνο η βροχή σταμάτησε και «σιώπησε». Μυστικές ξεχύθηκαν οι ευχαριστίες ενδομύχως απ’ όλους. Η Παναγία μας και ο Σεβαστιανός ήθελαν την συνέχεια της Ακολουθίας.

Φώτο #1: Αγρυπνία το 15αύγουστο στην Μονή.

Κατά την διάρκεια του Εσπερινού ο Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης κ. ΑΝΔΡΕΑΣ, όπως κάθε χρόνο, εκφώνησε ομιλία, όπου αναφέρθηκε εν συντομία στην κατάσταση των εθνικών θεμάτων που αντιμετωπίζει σήμερα ἡ Έλλάδα μας. Αρχής γενομένης από το ΒΟΡΕΙΟΠΕΙΡΩΤΙΚΟ, επεσήμανε την διάσπαση που επήλθε στην ηγεσία του Βορ/τικού Ελληνισμού μετά τις εκλογές, αφού οι Βορειοηπειρώτες δεν κατέβηκαν ανεξάρτητοι, αλλά συνέπραξαν με τα μεγαλύτερα αλβανικά κόμματα. Ο Μητροπολίτης και πριν από τις Εκλογές (τον Μάιο κατά την Επέτειο Αυτονομίας της Βορ. Ηπείρου στο Δελβινάκι) είχε κρούσει την κώδωνα του κινδύνου, αλλά δεν εισακούσθηκε. Το αποτέλεσμα ήταν να εκλέξουν οι Βορ/τες έναν (1) μόνον βουλευτή, ενώ οι "Τσάμηδες" δύο (2). Η επίρριψη ευθυνών για την αποτυχία κορυφώθηκε μεταξύ των Βορ/τών, με αποτέλεσμα να αλληλοκατηγορούνται και να μην ομονοούν.

"Και είναι θλιβερό το φαινόμενο αυτό του διχασμού," τόνισε ο Μητροπολίτης, "γιατί δείχνει ότι η ιστορία επαναλαμβάνει τις άσχημες πλευρές της και, το χειρότερο, δεν διδάσκει, ώστε να αποφεύγονται τα λάθη του παρελθόντος. Ψάχνω να βρω έναν Μάρκο Μπότσαρη, που όταν η τότε Κυβέρνηση, για να κολακεύσει τους φιλόδοξους οπλαρχηγούς, τους μοίραζε διπλώματα και τους έκανε όλους "στρατηγούς", επήρε στα χέρια του το δίπλωμα, κι' αφού το διάβασε, το έσχισε και είπε : "Το ποιος θα είναι στρατηγός θα το αποδείξει αύριο, στην μάχη". Και το παλικάρι την επομένη υπέγραψε το δίπλωμα με το αίμα του. "Ψάχνω να βρω έναν Θεόδωρο Κολοκοτρώνη, που ενώ οι Έλληνες τον είχαν φυλακίσει και τον χρειαζόταν τώρα για να μην σβήσει ο αγώνας από τον πάνοπλο Ιμπραήμ, ο Γέρος του Μοριά για να μονιάσει τα πνεύματα είπε εκείνα τα περίφημα λόγια κατά την συγκέντρωση των οπλαρχηγών: "Αδέλφια μου, τώρα που ερχόμουνα εδώ, είδα κάποιους που έσκαβαν ένα λάκκο. Σκέφθηκα, λοιπόν, να πάμε εκεί όλοι μαζί και να ρίξουμε τα πάθη του παρελθόντος που μας χώριζαν, μέσα στον λάκκο". Τα χειροκροτήματα, αυθόρμητα και θερμά, που ακολούθησαν, επιβεβαίωσαν την εθνική ομοψυχία. Και τότε, ο Γερο - Κολοκοτρώνης, διεμήνυσε στον Ιμπραήμ: "Κι' ένας από μας να μείνει, θα σε πολεμάμε". Το αποτέλεσμα ήταν να αναχαιτισθεί ο Ιμπραήμ και να σταματήσει το καταστροφικό του έργο, η δε Ναυμαχία του Ναυαρίνου, που επακολούθησε, επισφράγισε την δημιουργία του μικρού μεν τότε, αλλά ανεξάρτητου Ελληνικού Κράτους".
"Τέλος", συνέχισε ὁ Μητροπολίτης, "ψάχνω να βρω έναν Θεμιστοκλή Σοφούλη και έναν Κωνσταντίνο Τσαλδάρη, που το έτος 1947 παραμέρισαν τις μεγάλες ιδεολογικές τους διαφορές κι' έδωσαν τα χέρια. Κι' ενώ ὁ Τσαλδάρης διέθετε μεγάλη κοινοβουλευτική πλειοψηφία, δέχθηκε να γίνει ὁ Σοφούλης πρωθυπουργός, ώστε ενωμένος όλος ο πολιτικός κόσμος να αντιμετωπίσει, όπως και την αντιμετώπισε, επιτυχώς την κομμουνιστική ανταρσία.

Φώτο #2: Η Μονή.

Αδελφοί μου, ψάχνω και στην Βόρειο Ήπειρο για να βρω εκείνους, που με την χάρη του Θεού και την ευλογία της Παναγίας, αλλά και τις μεσιτείες του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού, θα επαναλάβουν και αυτοί τους προφητικούς λόγους του ιερού ψαλμωδού: "Διήλθομεν διά πυρός και ύδατος και εξήγαγες ημάς εις αναψυχήν" (Ψαλμ. ξε΄12). Ας ακούσουν οι αγαπητοί μας Βορειοηπειρώτες την φωνή του ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΥ, που έρχεται από τις γραμμές της περιλάλητης Διαθήκης Του: "Παρακαλώ τους αδελφούς Βορειοηπειρώτες ... να συνεχίσουν ενωμένοι και μονοιασμένοι τον Αγώνα τους δια την ανάκτησιν των δικαιωμάτων τους. "Ισχύς εν τη ενώσει". Εγώ δε ταπεινώς θα προσεύχομαι υπέρ του Λυτρωμού των". Ας ακούσουν την φωνή του Εθνικού μας ποιητού, του Διονυσίου Σολωμού, που μέσα από τους στίχους του ποιήματός του "Ύμνος εις την Ελευθερίαν" λέει: " Η Διχόνοια που βαστάει ένα σκήπτρο η δολερή · καθενός χαμογελάει, πάρ' το, λέγοντας, και συ. - Κειό το σκήπτρο, που σας δείχνει έχει αλήθεια ωραία θωριά · μην το πιάστε, γιατί ρίχνει εις σε δάκρυα θλιβερά. - Από στόμα όπου φθονάει, παλληκάρια, ας μην 'πωθή, πως το χέρι σας κτυπάει του αδελφού την κεφαλή. - Μην ειπούν στον στοχασμό τους τα ξένα έθνη αληθινά: Εάν μισούνται ανάμεσά τους δεν τους πρέπει ελευθεριά". (Στροφὲς 144-147).

Θα τις ακούσουν αυτές τις φωνές; Είμαι βέβαιος ότι θα τις ακούσουν. Διότι αγαπώντας βαθειά την πατρίδα τους θα βάλουν, πάνω απ' όλα, το εθνικό συμφέρον, παραμερίζοντας ψευτοφιλότιμα και μικροπολιτικούς υπολογισμούς. Εν τω μεταξύ, όμως, είναι απολύτως απαραίτητο, το Εθνικό Κέντρο να χαράξει ενιαία, υπερκομματική πολιτική, την οποία να υποχρεώνονται όλες οι κατά καιρούς Ελληνικές Κυβερνήσεις να εφαρμόζουν και να τηρούν: Το "Τσάμικο", ἡ παιδεία, τα ανθρώπινα δικαιώματα, ἡ προστασία της ιδιοκτησίας των Βορ/τών, η επίσπευση της δημιουργίας των κοιμητηρίων για τους πεσόντες ήρωες κατά το Έπος 1940-1941, ἡ κάλυψη του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου από τις επιθέσεις που δέχεται, και οι οποίες τους τελευταίους καιρούς έχουν ενταθεί, αλλά και η θωράκιση των συνόρων και ιδίως των συνοριακών διαβάσεων, ώστε να σταματήσει το όργιο της διακινήσεως τόνων ναρκωτικών, καθώς και κλεμμένων πολυτελών αυτοκινήτων. Οι εξελίξεις τρέχουν και επιβάλλεται εγρήγορση και όχι εφησυχασμός".

Φώτο #3: Αγρυπνία το 15αύγουστο στην Μονή.

Επίσης ὁ Μητροπολίτης κ. ΑΝΔΡΕΑΣ ασχολήθηκε και με το δεύτερο μεγάλο εθνικό μας θέμα το ΚΥΠΡΙΑΚΟ, όπου διέκρινε την προσπάθεια των Η.Π.Α. να επαναφέρουν, δι' άλλης οδού το περιβόητο "σχέδιο Ανάν", το οποίο έχει ήδη απορρίψει πανηγυρικά η συντριπτική πλειοψηφία του Κυπριακού Ελληνισμού.

Δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην καθημερινή παραβίαση του εθνικού εναερίου χώρου στο ΑΙΓΑΙΟ από την Τουρκία και την προκλητική συμπεριφορά της στην ΘΡΑΚΗ. Το Τουρκικό Προξενείο στην Κομοτηνή, σε συνεργασία με το Τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών, έχει ήδη εκπονήσει σχέδιο για δημιουργία τουρκικού μειονοτικού ζητήματος στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων (τελευταία και στο Τουρκικό Προξενείο της Βουλγαρίας), που προσπαθεί να το πετύχει με συκοφαντίες εναντίον της Ελλάδος "πλασάροντάς τες" μέσο της επίσημης τουρκικής ιστοσελίδας του Υπουργείου Εξωτερικών της. Αλήθεια τί εισέπραξε ἡ Ελλάδα με την υπογραφή της για την έναρξη των διαπραγματεύσεων για πλήρη ένταξη της Τουρκίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση; Υπερπτήσεις τουρκικών μαχητικών πάνω από τα ελληνικά νησιά, πλήθος εισροής λαθρομεταναστών στην χώρα μας, προκλήσεις εναντίον του Οικουμενικού μας Πατριαρχείου. Όσο ανεχόμαστε χωρίς να αντιδρούμε, η Τουρκία θα αποθρασύνεται.

Ένα άλλο θέμα, που το τελευταίο καιρό έχει εξελιχθεί σε ενοχλητικό αγκάθι για την Ελλάδα, είναι και το ΣΚΟΠΙΑΝΟ. Ο Μητροπολίτης διαφώτισε για τις εξελίξεις σ' αυτό, κάνοντας μια ιστορική διαδρομή του ονόματος από τον καιρό του Τίτο (1944) μέχρι τις πρόσφατες αλυτρωτικές βλέψεις των Σκοπιανών και τα ανυπόστατα περί "μακεδονικής εθνότητας και γλώσσας". Τελευταίως "πόλεμος" γίνεται με το θέμα της ονομασίας. 3.500.000 Ελληνομακεδόνες σ' όλο τον κόσμο (αριθμός που αποτελείται ἡ "Παγκόσμια Επιτροπή Μακεδονικού Αγώνα"), είναι εντελώς αντίθετοι με την διπλή ονομασία και, μάλιστα, αν αυτή περιέχει γεωγραφικό προσδιορισμό (π.χ. Βόρεια Μακεδονία κ.τ.ο.) η και το όνομα Μακεδονία με τα παράγωγά του. Πάντως εκ μέρους των Αλβανών των Σκοπίων, που αποτελούν το 30%, ο ηγέτης του αντιπολιτευόμενου Αλβανικού Δημοκρατικού Κόμματος, ήδη από τον περασμένο Ιούλιο προώθησε σχηματισμό κινήματος διαμελισμού, αυτονόμησης και ανεξαρτητοποίησης των Αλβανών του κρατιδίου των Σκοπίων με την επωνυμία "Κίνημα Ιλλυρίδας".

Φώτο #4: Ο τάφος του Σεβαστιανού.

"Απ' όσα αναφέρθηκαν" κατέληξε ο Μητροπολίτης, "γίνεται φανερό, ότι ο πολιτικός κόσμος, η ηγεσία της Εκκλησίας, καθώς και όλοι μας, ο καθένας από το μετερίζι του, πρέπει ν' αναλάβουμε τις ευθύνες μας, παραμένοντας άγρυπνοι στις επάλξεις του χρέους. Ας ικετεύσουμε, λοιπόν, την Στοργική μας Μητέρα, την Σκέπη και Υπέρμαχο του Έθνους μας Στρατηγό, την Υπεραγία Θεοτόκο, να φρουρεί και να φυλάσσει την Ελλάδα μας από πάσης εχθρικής επιβουλής. Να φωτίζει τους εκάστοτε κυβερνώντες και να τους οπλίζει με θάρρος και αποφασιστικότητα απέναντι στους οιουσδήποτε καλοθελητές μας, Αλλά και όλους εμάς, να φωτίζει για να έχουμε την "καλή ανησυχία" για όσα θέματα απασχολούν την Πατρίδα μας".

Άρθρο του: Χ.Ι.Αμαραντινός
Πηγή Φωτογραφιών: Χ.Ι.Αμαραντινός

Δεν υπάρχουν σχόλια: