Φώτο 02:
Εσωτερική άποψη του Παρθενώνα
~ * ~ * ~
ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ:
Πολλά καράβια έφταναν στο λιμάνι του Πειραιά και ξεφόρτωναν ξυλεία από τα δάση της Θράκης και του Λιβάνου, όπως επίσης και χρυσό. Και από την Αίγυπτο ελεφαντόδοντο.
Καθώς επίσης και από την κοντινή στην Αθήνα περιοχή της Πεντέλης το ολοκάθαρο και πολύτιμο μάρμαρό της, που είναι πολύφημο μέχρι και τις μέρες μας.
Τα σχέδια της Ακρόπολης τα έκανε ο Ικτίνος και ο Καλλικράτης, ο οποίος ήταν σπουδαίος και μεγάλος αρχιτέκτονας της εποχής του, είχε την επίβλεψη των έργων.
Τα δε αγάλματα που θα στόλιζαν τον ναό τ' ανέλαβε ο πιο ξακουστός γλύπτης της Αθήνας ο περίφημος και μοναδικός Φειδίας.
Βοηθοί του Φειδία ήταν ο αδερφός του Πάναινις, ο οποίος ήταν και καταπληκτικός ζωγράφος καθώς και ο Κολώτης που ήταν από την μεριά του ειδικός στο να δουλεύει το χρυσάφι και το ελεφαντόδοτο.
Πρώτος απ' όλους τους Ναούς χτίστηκε ο Παρθενώνας, ο οποίος στην αρχή ονομαζόταν "Μέγας Ναός". Το όνομα "ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ" το πήρε πολύ αργότερα από ένα θάλαμο του ναού, που ονομαζόταν "Παρθενών", επειδή εκεί συγκεντρωνόταν οι παρθένες που υπηρετούσαν τη Θεά Αθηνά.
Εκτός από το υπερυψωμένο δάπεδο του ναού που χτίστηκε χρησιμοποιώντας πωρόλιθους, ο υπόλοιπος ναός χτίστηκε εξ' ολοκλήρου με Πεντελικό μάρμαρο.
Για την δε ανέγερση του ναού χρειάστηκαν εργασίες 9 χρόνων. Τα επίσημα εγκαίνια του έγιναν το 439 π.Χ. στην γιορτή των Μαγάλων Παναθήναιων. Όμως το στόλισμα του ναού με τα αγάλματα του Φειδία, στη ζωοφόρο και στις μετόπες, συνεχιζόταν και τελείωσε το 432 π.Χ.
Συνολικά δηλαδή για να τελειώσει η ανέγερση του ναού και το στόλισμά του χρειάστηκαν 15 ολόκληρα χρόνια σκληρής δουλειάς και εργασίας.
Ο ναός ήταν περίπτερος, με δύο σειρές κολώνες, μήκους 70 μέτρων και πλάτους 31 μέτρων. Δωρικού ρυθμού, με αρκετά στοιχεία Ιωνικού ρυθμού.
Αυτή η σύνθεση των δύο αρχιτεκτονικών στοιχείων, έκανε το πελώριο οικοδόμημα πιο ανάλαφρο.
Εσωτερική άποψη του Παρθενώνα
~ * ~ * ~
ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ:
ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΡΓΟ ΕΛΛΗΝΩΝ
Χιλιάδες άνθρωποι εργάστηκαν για πάρα πολλά χρόνια για να γίνει πραγματικότητα ο Παρθενώνας και τα αριστοτεχνικά αγάλματά του.ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΡΓΟ ΕΛΛΗΝΩΝ
Πολλά καράβια έφταναν στο λιμάνι του Πειραιά και ξεφόρτωναν ξυλεία από τα δάση της Θράκης και του Λιβάνου, όπως επίσης και χρυσό. Και από την Αίγυπτο ελεφαντόδοντο.
Καθώς επίσης και από την κοντινή στην Αθήνα περιοχή της Πεντέλης το ολοκάθαρο και πολύτιμο μάρμαρό της, που είναι πολύφημο μέχρι και τις μέρες μας.
Τα σχέδια της Ακρόπολης τα έκανε ο Ικτίνος και ο Καλλικράτης, ο οποίος ήταν σπουδαίος και μεγάλος αρχιτέκτονας της εποχής του, είχε την επίβλεψη των έργων.
Τα δε αγάλματα που θα στόλιζαν τον ναό τ' ανέλαβε ο πιο ξακουστός γλύπτης της Αθήνας ο περίφημος και μοναδικός Φειδίας.
Βοηθοί του Φειδία ήταν ο αδερφός του Πάναινις, ο οποίος ήταν και καταπληκτικός ζωγράφος καθώς και ο Κολώτης που ήταν από την μεριά του ειδικός στο να δουλεύει το χρυσάφι και το ελεφαντόδοτο.
Πρώτος απ' όλους τους Ναούς χτίστηκε ο Παρθενώνας, ο οποίος στην αρχή ονομαζόταν "Μέγας Ναός". Το όνομα "ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ" το πήρε πολύ αργότερα από ένα θάλαμο του ναού, που ονομαζόταν "Παρθενών", επειδή εκεί συγκεντρωνόταν οι παρθένες που υπηρετούσαν τη Θεά Αθηνά.
Εκτός από το υπερυψωμένο δάπεδο του ναού που χτίστηκε χρησιμοποιώντας πωρόλιθους, ο υπόλοιπος ναός χτίστηκε εξ' ολοκλήρου με Πεντελικό μάρμαρο.
Για την δε ανέγερση του ναού χρειάστηκαν εργασίες 9 χρόνων. Τα επίσημα εγκαίνια του έγιναν το 439 π.Χ. στην γιορτή των Μαγάλων Παναθήναιων. Όμως το στόλισμα του ναού με τα αγάλματα του Φειδία, στη ζωοφόρο και στις μετόπες, συνεχιζόταν και τελείωσε το 432 π.Χ.
Συνολικά δηλαδή για να τελειώσει η ανέγερση του ναού και το στόλισμά του χρειάστηκαν 15 ολόκληρα χρόνια σκληρής δουλειάς και εργασίας.
Ο ναός ήταν περίπτερος, με δύο σειρές κολώνες, μήκους 70 μέτρων και πλάτους 31 μέτρων. Δωρικού ρυθμού, με αρκετά στοιχεία Ιωνικού ρυθμού.
Αυτή η σύνθεση των δύο αρχιτεκτονικών στοιχείων, έκανε το πελώριο οικοδόμημα πιο ανάλαφρο.
Σήμερα ο Παρθενώνας θεωρείται και είναι
το μεγαλύτερο αρχιτεκτονικό μνημείο πολιτισμού του σημερινού κόσμου.
το μεγαλύτερο αρχιτεκτονικό μνημείο πολιτισμού του σημερινού κόσμου.
© + ® Dilaz 2008
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου